Dag 7 med Metformin

Yiiieeppieyahhoooo! Nu jäklar! Illamåendet - borta. Gaserna - så gott som borta. Magknipet - borta. Diarren - borta!
Jag mår helt ok! Gick och jobbade idag och det kändes grymt skönt att få träffa kollegorna och få lite hederligt arbete utfört. När man ligger på soffan och kollar på dvdbox efter dvdbox börjar man undra lite över the purpose of life..

Maten idag:

Frulle - köttfärsås! Trot eller ej.. hann inte laga frukost och det fanns en matlåda i kylen så jag micrade en liten skål av det och slukade. Funkade hur bra som helst, fett och protein och lite tomat som piggar upp. Höll mig till klockan 1.

Lunch: en halvliter (!) tomat och basilikasoppa med en halv skivad avocado och bladspenat.

Mellanmål: äpple, apelsin

Middag: ugnsgrillad lax med pressad citron och svartpeppar. Avocadoröra med bladspenat och pinjenötter.

Efterätt: kiwi, äpple

Så ja, lite för mkt frukt idag kanske. Men på det stora hela ingen dålig dag :)

Imorron blir det laxresterna med spenat och rivna morötter till lunch på jobbet. Till middag tror jag min älskling ska få tortellini. Han tillhör nämligen det där smala sega jägarsläktet som kan proppa i sig skit konstant utan att gå upp mer än kanske 300 gram. Som han själv sa "jag försökte bli fet en gång". Det var på julen, och han tryckte i sig 1 kilo guldnougat på en dag, utöver julbordet. Stackarn ville ha lite fläsk på benen.
Dock skulle jag ju såklart föredra att han åt noll raffinerat socker och endast fullkornsveteprodukter.... men i detta nu sitter han och gnager på en 500 grams chokladkanin han fick i påskpresent på jobbet. Till detta dricker han en öl och i en skål ligger det gelegodis. Fötterna på bordet och fotboll på tv:n.
Boys will be boys och kärrings will be kärrings, I guess.

Kram er PCOS-kossa

Kommentarer
Postat av: Amanda

Lite nyfiken bara, har du ätit något godis sedan du började på metformin ?

2009-04-15 @ 17:02:14
URL: http://objektivperson.blogspot.com
Postat av: Lena

hej! hur går det ??? du har inte skrivit på länge nu! har du gått ner mer än??

2009-07-26 @ 18:41:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0